Det har gått mer enn 2 dager og jeg har fremdeles ikke mottatt varene mine, hva skjer?

 

Undersøk først om varen er sendt fra oss. Dette kan du gjøre i kundesenteret, her finner du også sporingsnummer om du ikke har valgt brevpostforsendelse - som ikke har sporing.

 

Den vanligste årsaken til forsinkelse skyldes at du har oppgitt feil adresse eller postnummer, du er ikke registrert som beboer på mottakeradressen eller du har nylig flyttet og ettersendingsperioden er ute.

Om alt er oppgitt korrekt var sannsynligvis pakken for stor for din postkasse og er dermed blitt overlevert til Post i butikk. Vi ser dessverre at Post i butikk i blandt glemmer å sende hentemelding på brevpostforsendelser. Du kan selv høre innom din lokale Post-i-butikk og spørre etter pakken. Husk å opplyse om at det er snakk om brevpostforsendelse uten sporing. Skriv også ut bildene under slik at det er lettere å lete.

Størrelsen på pakken kan variere avhengig av innhold.

Om det etter 14 dager fremdeles ikke finnes spor etter pakken kan pakken være tapt.

Vi anbefaler ALLTID å benytte frakt med sporing spesielt for ordre med vesentlig verdi.

Dere har flere tilsynelatende like deler, men til forskjellige priser. Hva er forskjellen?

 

Made in China (MiC)

En reservedel som er produsert ved en annen fabrikk enn telefonprodusenten sine originale deler. Vanligvis er MiC deler av god kvalitet sett i forhold til pris, men det kan ikke forventes at den skal være like bra som en originaldel. De mest typiske forskjellene er en noe dårligere fargegjengivelse, touch vil respondere noe tregere eller det kan være nødvendig å trykke noe hardere enn på en originaldel. Rammen rundt glasset har en noe dårligere passform og man kan oppleve noe mer lysgjennomtrenging langs rammen i mørke omgivelser. Funksjon/kvalitet i forhold til prisen får du mye igjen for denne delen. Det er et godt og rimelig alternativ til en original skjerm. MiC skjermer har 3 måneder garanti forutsatt at reparasjonen er profesjonelt utført hos et foretaksregistrert verksted.

 

Original LCD, HC Touch

Har en original (eller bedre) LCD og en touchskjerm produsert hos en uavhengig, men vanligvis stor og anerkjent produsent vanligvis i Korea eller Taiwan. Kvaliteten er generelt god og i praksis veldig lik den skjermen telefonen er levert med. Likevel må det forventes at det kan være noe mindre følsom touch og/eller at rammen rundt skjermen ikke er helt perfekt. Disse skjermene har 3 måneder garanti forutsatt at reparasjonen er profesjonelt utført hos et foretaksregistrert verksted.

 

Full Original

En del som er merket med "Full Original" er pr definisjon en del som er "like bra som, eller bedre enn, produsentens egne deler". En del som er merket Full Original skal inneha de samme eller bedre egenskaper enn delen som erstattes. Disse skjermene har 6 måneder garanti forutsatt at reparasjonen er profesjonelt utført hos et foretaksregistrert verksted.

Det er en svart flekk på skjermen etter at den er blitt montert, hva gjør jeg?

 

Feilen skyldes feilmontering. Feilen er mest vanlig på iPhone 4/4S og skyldes at skruene til metalldekselet over lcd connectorene er blitt forbyttet. Benyttes for lang skrue øverst til venstre eller høyre vil denne gå igjennom hovedkortet og penetrere LCD fra baksiden og gi et resultat slik som i bildet under. Er feilen å finne andre steder på skjermen kan årsaken være små biter av glass som sitter fast på baksiden under montering. Det kan også skyldes klemskader i transport. Det er montørs ansvar å kontrollere delen før montering. Fremkommer feilen etter montering kan vi dessverre ikke godkjenne retur.

Etter å ha byttet batteri på iPhone finner den ikke operatøren, den står bare og søker.

Får ikke beskjed om å låsen opp simkortet. Har dere vært borti noe slikt før? Har dere noen tips om hva som kan være galt? 

 

Du har ikke gjort noe galt. Det er helt normalt på de fleste iphone med nyere iOS. Om du ser på klokken så går nok denne feil. Det du må gjøre er å koble telefonen til WiFi. Etter noen minutter vil klokken stille seg riktig. Hold da av/på knappen og hjem knappen inne samtidig helt til telefonen slår seg av og så på igjen (normalt 15-20 sekunder). Når telefonen er påslått igjen vil du bli bedt om å taste PIN kode og telefon vil fungere igjen som normalt !

 
Touch virker ikke på den nye skjermen jeg har kjøpt, hva gjør jeg?

Denne feilen er mest vanlig på iPhone 4 / 4S og skyldes nesten utelukkende feilmontering. Feilen kan også oppstå på andre modeller, men da oftest med kortsluttning eller statisk elektrisitet som har bygget seg opp. Det er montørs ansvar å teste delen før montering. Om feilen fremkommer etter montering kan vi dessverre ikke godkjenne retur.

 

Trykk her for å se detaljer om denne feilen på iPhone 4/4S.

 
Jeg får ikke bilde på skjermen, men jeg ser den lyser. Hva gjør jeg?
 
Denne feilen er også typisk for iPhone 4/4S, men oppstår også ofte på iPhone 5S på grunn av lengden på kabelen. Feilen kan potensielt oppstå på alle skjermer fra alle leverandører og skyldes vanligvis brekkasje i LCD kabelen helt inne ved LCD. Kabelen tåler ikke å bøyes mer enn 60grader ut fra LCD før den knekker i loddepunktene. Det er montørs ansvar å kontrollere delen før montering. Fremkommer feilen etter montering kan vi dessverre ikke godkjenne retur.

På iPhone 4/4S kan du enkelt avdekke om årsaken skyldes brekkasje ved å se etter merke/bulk som i bildet her:

 

Min telefon går i blå skjerm og restarter seg etter at jeg byttet skjerm på min iPhone 5S. Hva gjør jeg?

Feilen skyldes feilmontering. Årsaken er at de 4 skruene som låser fast touch og LCD kontakene er blitt forbyttet. Om den lengste skruen benyttes i hullet øverst til høyre vil den penetrere hovedkortet og permanent ødelegge din telefon. Feilen er normalt ikke gjenopprettbar hos mindre verksteder eller privatpersoner.
 

 

 

Skjermen har en eller flere hvite loddrette striper etter at jeg byttet skjerm på min iPhone 5/5S/5C. Hva gjør jeg?

Feilen skyldes feilmontering. Feilen skyldes at LCD connectoren er blitt bøyd noe ved montering og har derfor ikke 100% kontakt. Feilen kan vanligvis løses ved å demontere telefonen igjen og forsiktig rette opp den bøyde connectoren. Pass på at kontakten er riktig plassert før den klemmes på plass for å unngå denne feilen. Stripene kan være over deler eller hele skjermen.

 

Skjermen er helt svart uten lys, den gir lydindikasjon når jeg setter i laderen. Hva er feil?

Det kan være mange ulike årsaker til dette. Vi anbefaler å begynne med å følge instruksjonene her:
http://support.apple.com/kb/TS3281?viewlocale=no_NO

Om overstående ikke hjelper og du nylig har byttet skjerm anbefaler vi å koble fra skjermkontaktene for så å remontere dem. Spesielt på høsten når det er høy luftfuktighet kan kontaktpunktene begynne å korrodere noen dager etter at skjermen er montert. Ved å løsne og remontere skjermkablene skrapes korrosjonen bort slik at det igjen oppstår kontakt.

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.